onsdag den 22. oktober 2014

På min vandring den støvede livets landevej ~ fangede jeg…




Hvad er noget af det vigtigste for et menneske?


To forskelligheder jeg vælger og vrage, hvad er et og hvad er næst, se det må du og jeg hver især jo finde!


Selvtillid og selvværd, disse er to fadæser der tramper af sted og nærmest ikke fra hinanden at kende ~ og dog det lader sig dog vide med enkle snit det er at vippe og veje:


Selvtillid er hvordan jeg lille mig vurderer det jeg har præsteret!


…..Se det er såre og ganske enkel, Torah lærte mig at jeg yde det der er bedst, hverken mindre eller mere!


Selvværd er hvordan jeg lille mig vurderer mig selv som person!


Se den var jo ganske værre – for en viden jeg haver og ejer i hjerternes gemmer:”Alt det som er skabt af Skaberen” se det er alt sammen såre godt – hvis jeg stakkel skulle gøre mig en anderledes mening, se det er ej af det gode for hverken mig eller mine!


Jeg er født i et land der ikke ynder at traktere afkom med grader af mange om høje idealer omkring ~ jeg som menneske må mene om mig.


Men. MEN jeg ved at hvad der er lavt og nærmest er ude af syne – se det kan højnes og værnes, passes og plejes ~ så styrkelse på styrkelse og hele det hele.


Det var såre simpelt. Hver gang en negativ eller selv destruktiv tanke lod sig fremføre ~ blev den holdt op imod det og de ideer der fra den Skabende er bestemt ~ det der er lært er vedholdende men jeg siger dig, lyset vinder altid.

Måder og metoder fandt jeg natullerfnis i Torah -  jeg er total Torah tovli!!

-----------

Jeg siger ALDRIG noget negativ om mig selv!
Måske et menneske jeg møder på min vej har en næse om en fadæse at gøre mig, der kunne fra anden side falde et ord eller så ~ se det er blot en holdning der tilhører et andet menneske. Hvad kan jeg bruge det til!


Som jeg opfatter mig
Således opfatter mennesket jeg møder på min den så støvede den globale landevej!





Der er en cirkel at værne om her – er jeg utilfreds med hvad mening mennesker har om mig – se da er det at jeg kan pudse, polere og omformulere hvad i mig der fattes og tragtes at være.

---------

Se nu har jeg jo et problem!

Dette var meningen at være et punkt og se det magtede jeg at dele i to og lader emne det andet falde ind i en anden post til lidt senere at fragtere. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice