fredag den 3. oktober 2014

At leve er at turde!

Der er så stille
Der er som om der aldrig har været lyd


Der er så farveløs
Det der som om at solen aldrig har eksisteret


Der er så tomt
Det er som om at menneskeheden aldrig opstod


Et tomrum, en kapsel, det er som om jeg er fanget i et spind af usynlige lænker. Det er som om at menneskeheden stepdanser på sidelinjen, uden mål – det ser ud som om at deres virke er fatalt.


Usynlige lænker holder dem sammen og adskilt. Det er som om at intetheden ser på mig, ja holder mig i mine arme.


Først troede jeg at det var menneskeheden der var fastholdt og foruden indhold. Og jeg så at det var mig der var intetheden og jeg forsøgte at lænke tomheden.

Hvad er udenfor
Hvad er indenfor
Hvor er lænken
Hvem favner hvad



Og hvo vover intet



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice