mandag den 1. september 2014

”Læg mærke til de små ting i din hverdag.”



Jeg er mere og mere bevidst omkring tanke/ordvalg omkring nogle ”nøgle områder” i min hverdag.

Nøgleområder er der jeg øjner at erobre en eller anden ændring

I skrivende stund ved jeg at:
vil jeg noget nyt, må jeg gøre noget nyt”
og så har jeg mine sticky så dejlige noter på computeren med
The Wheel of Change Always Turns in the Direction of What I Put Into My

Så er det jeg I ro og mag kan gore mig overvejelser I hvilket område og I hvilket omfang
Hvordan er det jeg griber det her an?

Overskriften er:
Læg mærke til de små ting i din hverdag.

Jeg ved at jeg som menneske har stor, stor ja ekstrem stor hang til at lade selvet forblive hvilende i tingenes tilstand!

Og så kan jeg godt løft sløret for at jeg naturligvis allerede har berørt og lavet omjusteringer på områder …..

Jeg valgte naturligvis ud fra devisen – det her punkt er meget det nemmeste for mig.

Så jeg nærmer mig områder der måske er vigtigere for mig end de område jeg allerede har tåget omkring.

Ja jeg kan godt fortælle dig at jeg nærmest har hang til sved og kaotiske trækninger.

Tager lige et par dybe indåndinger og føler mig lidt mere rolig!

Det er som om at desto vigtigere det, desto sværere er det for mig at gå til.
Det er som om at det er total sammenflettet med hjertestammen…

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nå men recepten er klar:
Jeg går til emnet med ydmyghed
Og dykker ind i den indre stilhed af styrke

Jeg ved at når jeg kræser i stilhed omkring dette eller hint, da vil der vise sig små klarheder omkring en eller flere ideer

Er der mulighed for at gøre brug af det at tilgive, så gør jeg i det omfang jeg finder nødvendig
Men ellers er det ordet taknemmelighed jeg vil fremhæve nu.
Jeg er taknemmelig for det jeg har
Jeg er taknemmelig for det jeg har – jeg er i dag taknemmelig for det jeg har i morgen og lader tanken dvæle i at – jeg allerede har det.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det er i det lille bitte så ofte oversete nu jeg har den styrke at kunne gøre en indflydelse

Det jeg lærte af tiden der var
Bruger jeg i tiden der er
Til at justere noget andet til at være

Rent faktisk er det lille nu, det mægtige nu bare så stor og mægtig af betydning for lille jeg!

Det lille nu er modellervoks – med det modellerer jeg det der fremkommer i min tilværelse.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Viden er magt, viden er den magt jeg kan gøre gældende i min hverdag, når jeg gør en ændring der gør MIG noget godt – derved har jeg mere energi til at gøre noget der er af det gode for


Universet som helhed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice