tirsdag den 30. september 2014

Dele tanker og erfaring, disse var ordene jeg læste.

Mine tanker er så mange, jeg kender dybet af tankernes magt.
Jeg er et lille fraktal der hviler i lyset af evigheden, jeg træder den globale universitet, stedet med henblik for menneske viden at vinde.


En ytrede at hvis jeg som menneske altid tænker positivt så var det ensbetydende med at jeg løj for mig selv, jeg lukkede øjnene for realiteterne.


Ikke alt kan være positivt.


ALT hvad jeg oplever, kan jeg selv bestemme om jeg vil tillade at have en negativ eller en positiv indflydelse på mig.


Hvad er der jeg har lyst til at tillade at være så vigtig at det må influere mit indre univers i en negativ retning.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Engang var jeg en person med en meget selvdestruktiv tankegang.
Uanset hvad dagen bragte mig blev tanken vendt som noget negativ imod mig selv. – Sådan omtrent og meget forenklet beskrevet.


På min vej ud af mit negative selvopbyggede indre helvede lærte jeg mig noget omkring energier.


Jeg lærte også lidt om at vende en episode som mange ville kalde for noget negativt. Jeg lærte lidt at se en episode som en cirkel, måske ordene her kan give mening:

”Der er ikke noget der er så skidt det ikke er godt for noget”


I det liv der er givet mig, har jeg ved hjælp af: tanke, ord og gerning bragt mig til det nu jeg er i på netop dette tidspunkt.


Om jeg vurderer at der er noget jeg gerne så ændret, så er det mig der må finde ud af hvad er det lige jeg kan ændre for at jeg derved kommer til noget jeg finder langt mere attraktivt.


Jeg ved fra Kabbalah at alt det jeg i mit hjerte higer, se det er hvad der bliver mig givet – dette er Skaberens vilje -


At give.


Er det krig jeg vil, så er det krig jeg får. Er det fred jeg vil så er det fred jeg får. Bla bla bla og så videre jeg kan jo fortsætte omkring en kilometer eller så! Smiler men jeg tænker det ved du allerede.



Så er det at jeg må vende lidt tilbage til påstanden jeg blev mødt med.

Måske er det mig umulig at tænke positivt konstant.


Men lad os tage et eksempel:


En søster har hovedpine, hvilket hun fortæller. Hun disker op med forskellige muligheder omkring hvad dette kan være forårsaget af.

Hun har måske sovet dårligt gennem en tid. Hun har måske haft bekymrende tanker omkring bestemte episoder. Der kan være så meget der kan drages frem.


Desto mere jeg fokuserer, desto mere jeg bruger ord omkring, desto mere mine tanker berører netop en bestemt noget – som eksempel her, hovedpine, da er det at dette bliver understøttet i omfang og virke.


Hvad gavner det mig da om jeg ytre at netop den dag er der en smerte i mit indre univers der rumstere.


Kabbalah er kortlægning af Universets energier. Kort fortalt.
Det der sker i min hverdag har jeg lært at vurdere på og vende det lidt i den indre ”tankecirkel” jeg har lært mig.


Alt i Universet er dualiteter. Dette ved jeg, den viden kan jeg bruge til at finde frem til et positivt anliggende i hvad der umiddelbart kunne virke som noget negativt.


Hvorfor er jeg her når nu at det er Skaberens vilje at give mig alt det som hjertet mit kan begære?


For at være

For at blive


Lige nøjagtig så givende som Skaberen.
Fra alle hylder til alle der måtte blive – som et fraktal blive ført hen i retning af stedet jeg måtte befinde mig.














https://www.youtube.com/watch?v=QTJiW_7S2Dk



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice