fredag den 12. september 2014

Tanke Torsk!



Mine ord jeg sige dig og ved

De rejser af sted over stok og sten

Fra munden og ud – mon bevægelsen er at stoppe ~ ja hvem ved, men jeg tænker det er det næppe.

Mine ord de rejse ud i luft se det er ganske vist.


Men et er at huske menneske jeg finder og fandt at

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Lyd udbreder sig i atmosfærisk luft med 340 m/s ved 15˚ C, og i vand ved 1485 m/s ved 15˚ C. Mens
hastigheden er helt oppe på ca. 5100 m/s når det bevæger sig gennem stål. Lydhastigheden er altså noget
større i vand end i luft. Og endnu højere i faste stoffer som f.eks. stål.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Langt den største del af kroppen består af ilt, brint og kulstof. Først og fremmest fordi vand – som består af ilt og brint – udgør omkring 70 pct. af kroppen, mens kulstof er et helt centralt grundstof, som indgår i alle biologiske molekyler.
Derudover er det kun kvælstof, calcium og fosfor, som er grundlæggende byggesten, da de er afgørende for at opbygge protein, knogler og dna. Mange af de grundstoffer, der kun forekommer i ganske små mængder, har centrale opgaver i kroppen og er absolut nødvendige for, at vi kan overleve. Det gælder fx kalium, svovl og magnesium.

97,85% af kroppen består af følgende grundstoffer

65% Ilt – indgår i næsten alle stoffer
18% Kulstof – indgår i næsten alle stoffer
10% Brint – indgår i næsten alle stoffer
3% Kvælstof – proteiner og dna
1,5% Fosfor – dna, knogler og tænder
0,35% Calcium – knogler, tænder og blod

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det lille ord det rejse gennem marv og ben

Og tænk så tanken ~ vi er ikke nået til tankens effekt på hverken tørt eller vådt men over stok og sten de bølge sig af sted hver en celle i mig lille menneske

Må favne hvert et ord
Og så tænk på i mangen kvinde et foster i vandet hvile sig en kende, ja det vil nærmest ikke finde ende….

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Gennem Kabbalah jeg lærte mig at
”Menneske bor det hus de tale sig til”

De ord jeg bruger, de skaber en følelse i mit indre Univers af en eller anden karakter.


De følelser der dannes i mit indre kan have en helende eller destruktiv effekt på sjælens residens.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice