fredag den 19. september 2014

Frø Forude!


Du dejlige hvor er din rundhed dog storslået og med glæde jeg dig betræde.


Strålende sol dig sværme og kranse, vinden lader hviske en hilsen af velbehag og glæde.


Du kan i din habitus ikke fornægte din blødhed, dog pletvis dug i skygge lader væde sig kvæde.


Karrusel af beskaffenhed, hunden ude at trave med sig menneske med uden snor eller lænke, og der i solen et træ en fællethed på stubben er der sæde.


Jeg kan skrive og traktere milevidt omkring mit manglende vid, der i nåleskovens sødme. Svampe, flora og favna, du nålestribede dejlighed du er mig en glæde.


Fuglesang så klokkerent der lyder for en note, tænk om i skoven skulle være gilde og ej på kvote elle smæde.

Trædemølle du støvede globe, hvor er du dog smuk i al din glans og kåbe og for alle vinde jeg da råbe: smide med ord til tak lad os ikke glæden lænke. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice