mandag den 28. juli 2014

Jeg er en drømmer.


Vi er alle en lille del af en stor hel enhed.

I denne forbindelse er læren om fraktaler er en fabelagtig Nota Bene

Indrømmet – jeg følte mig totalt forelsket til op over begge ører og alt muligt!

Jeg er en lille fraktal hvilende i evigheden.
Det er ligesom om at det virkelig sætter alt i relief og forståelse.

As above, So below, As Within, So Without

Det jeg møder I det ydre

Er et budskab om at det er noget der allerede har slået rod i mit indre

Mit møde med det udenom fortæller og indikerer hvem jeg er.

Mit møde med det udenfor er også der jeg erfarer når jeg støder ind i en ~ smiler ~en an anekdote af en indre orkan og derved ved jeg at jeg må erkende at der er noget jeg behøver at bearbejde for at komme videre.

Det er den vej jeg afbrækker indre barrierer, forhindringer i mit indre. Forhindringer i mit indre imod noget der er bedre end det der var.


Ved at vade forbi min indre grænse der er ved den komfortable varmepude af magt og vane – afvikler jeg mine indre barrierer og udvider min bevidsthed omkring noget nyt.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det er i værktøj jeg bruger i min hverdag. Morgen, middag og aften, på arbejde eller ikke arbejde, hjemme eller ud hos den jeg gæste!

I hjemmeplejen omkring beboere af demente er der rigelig lejlighed til at sondere terræn, og forsøge at gøre mit bedste.

Uanset hvilken diagnose det eller det menneske måtte være blevet påhæftet gennem tiden.

Så ved hver aktion er der en reaktion – ved samvær i de daglige gøremål som der kan være omkring sådan en arbejdsplads – uanset om en kan lide det eller ej, opstår der en indre respons i det ganske hele register følelser der nu findes i det inder univers af et menneske.

Uanset hvad det syge menneske har gjort – det kan jeg ikke ændre, men min reaktion kan jeg notere mig og om nødvendig entre bearbejde fasen – og om/når der så opstå en situation noget lignende – så kan jeg takle den med lidt større accept, lidt mere accept og større forståelse af at det ikke er mennesket der har gjort netop den handling, men mere sygdommen der ligger til grund herfor.

Ved hjælp af de værktøjer som Kabbalah har tilføjet min hverdag – kan jeg udvide respekten i måden jeg agerer overfor demente mennesker – men i høj grad også overfor mine kollegaer.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jeg er en drømmer
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg er en lille del af en større sammenhængende sammenhæng.

En af mine drømme er at jeg kan være dygtig til at forstå og gøre brug af lovene i Universet – lille fraktale mig der samtidig er en magnet – jeg har en drøm om at det er noget langt mere positivt end det modsatte jeg tildrager mig selv!

Jeg skriver mine ord med typer af grøn
Grøn er hvad farve psykologien vil kæde sammen med håb

Jeg er en drøm der er vågnet i evigheden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice