onsdag den 8. april 2015

Og et barn blev født!



Mængder af mange, stjerner der skinner, gerne og glimrende, skærmende skyer…

Døden er ikke noget et menneske bør frygte i fremtiden, døden er noget en bør frygte i nuet.

Et valg i nuet jeg gøre kan, hvilken del er det af mig jeg ønsker at mindske – mit egoistiske jeg eller den Guddommelige del af mig 

Mennesket dør lidt efter lidt i det lille eksisterende nu, og jeg bestemmer ved hjælp af mine valg og beslutninger ~ hvilken del er lige den jeg lade styrke.

Torah, (det er den del af Bibel, der i daglig Dansk tale bliver kaldt ”Mosebøgerne”) menneskets spirituelle vandring på klodelil´ er det Pharao eller Moses – som er symboler for dele af det samlede menneske – hvem af dem vinder i nuet?

Festen Påske er en fest over at jeg som enkelt individ bragte mig selv ud af det der begrænsede mig.

Vil jeg tillade mig selv at det jeg vitterligt er, bliver begrænset, og det jeg ikke er, derved bliver styrket?

Det er begrænsningernes land der indvirker sygdomme og ødelæggelse for det enkelte individ. I Torah er det Egypten der har fået den tvivlsomme ære at få lov til at være billede på ~ begrænsningernes land, der hvor mennesket lader sig binde som slave!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Torah er en Kabbalistisk bog, skrevet af Kabbalah studerende mennesker.

Kabbalah er en videnskab, andre har brugt denne videnskab til at fremelske det der i dag er blevet verdensomspændende religioner.

Jeg behøver vist ikke at navngive disse!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Livet var
Livet er
Livet vil altid vedblive at være






Kroppen, en porøs og skrøbelig affære ~ I Kabbalah bruges ordet kar ~ den må i næ og ny have sig en udskiftning og et spædbarn blev født, livets cyklus, jeg en fraktal der hviler i evigheden, en fredfyldt beliggenhed at ære. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice