onsdag den 21. januar 2015

Værd At Vide Om Viden!




Ih du store så kolossale verden, du hænger der i en usynlig omgivelse af viden.






Viden er noget jeg kan plukke på boulevarder og stræder, viden er noget der drysser fra tage og stjerne ~ se jeg kan strække mig og række mig og favne den viden jeg ønsker og higer.

Dog at erindre – viden er noget jeg kan bruge med henblik på visdom at virke





Dog at erkende – viden er magt og magt bør være et gode der gør mig og mit medmenneske det bedste – om jeg har en viden, og ingen den vil vide, se er det sådan at jeg om mig med den smide – så er dette en brug af magt det modsatte af at gøre vel og er at placere under rubrikken ~ magt misbrug og gører en skade selvom jeg ikke dette var at ville!!



Viden er et gode, jeg kan glædes mig derved, den kan mig gavne og med visdom kan menneske bygge på den støvede alfarvej.





Men tak og lov, ak og ve, der må være en parathed til at indlemme en viden, en skal kunne den betrådte viden også bære.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice