torsdag den 1. januar 2015

Godt nytår, med alt det bedste til dig.




Vi kom over trinet vi har besluttet at danne skel imellem to år.

Nogle trippede, nogle valsede og andre kom bragende med føn og med klem.

Der blev taget afsked med det år der var

Det har været og vil altid være en del af mit lille nu, men det der har været er som sådan ikke mere – og det er mit valg om jeg ønsker at gøre børe brug af den viden som dette hedengangne år har tilladt mig at hverve. Og ellers lade det hvile i at det har været for at gøre mig godt – har jeg nogle partier jeg mener der kan genre mit indre univers, se så bliver jeg afklaret med dette.

Jeg lærte at det der er sket – se sket i en tid hvor det skal forblive – jeg valgte at historiske monumenter a episoder om jeg måske kunne have håndteret anderledes – ikke skal have indflydelse på mit nu ~som derved giver ekko ind i tiden der kommer.

Ligeledes valgte jeg, om der er noget jeg om det andre kunne have afstedkommet mig som værende en gene – dette VIL jeg afklare, alt sammen håndterer jeg med tilgivelsens bløde klud.

Mit lille blomstrende nu er det eneste jeg har at gøre godt med ~ jeg favne det, jeg elsker det med en ømhed der gøder trivsel og fornøjelse.

Det er et nyt år, det er et nyt kapitel
Jeg vil mig noget der er mig bedre en året der svandt
Altid har jeg fokus på harmoni og velvære i mit indre univers – på den måde kan jeg være meget mere for mange flere andre.
Vil jeg noget der er andet end det der var, så ved jeg af erfaring at - så må jeg gøre mig selv en anderledeshed, noget nyt.

At gøre sig et tiltag af nyt
Kunne være bryde en vane

Det at bryde vaner kan i sig selv komme til at glide så nemt at det kunne virke som en vane.


Jeg har til rådighed at bruge værktøjerne så mægtige: tale, tanke og gerning – disse der demse der lader Universet gøre mit liv!




Hvad kan jeg gøre?
Hvad vil jeg gøre?
Hvor er det mest hensigtsmæssigt at slå til?

Jeg søger de stille dybder i mit indre for at hitte dette.

Det kan godt være at det jeg kommer frem til ikke er så attraktivt.
Nå ja, sp kan jeg da i første omgang springe let og elegant over dette og hint!

Det må da være noget andet!!

 Nå men efter gentagne gange at ende ud i samme punkt – så er det måske tid at overveje at….måske er det lige netop her jeg har brug for at gøre noget der er en anderledeshed!!

Ja ja – et måske kan altså virke som en stoppeklods af format – vil jeg godt lige hilse!!

Konklusion jeg stoppe og vide ~ jow jow, det er lige netop på dette område jeg entrer. Jeg begynder at se netop det punkt i en cirkel. Jeg leder og finder alt hvad jeg kan finde behjælpelig omkring det at bryde netop denne vane.

Jeg bruger meget at formulere det endelige resultat som værende sket.

Det rygende menneske er så godt et eksempel at finde frem fra de mørke gemmer på tagetagen!

”Jeg er holdt op med at ryge”

Jeg siger de ord jeg omhyggelig finder
Jeg skriver dem
Jeg kan finde på at tegne en tegning der udtrykker det samme

Jeg bruger lidt tid på at favne at den vane jeg er i, er noget jeg selv har valgt – det var et valg jeg traf under andre omstændigheder – jeg kunne ikke andet på det tidspunkt – OG- tilgivelse er noget jeg bruger meget meget – det løsner op i mit indre at have hånd i hanke med det at tilgive….at tilgive mig selv netop dette!  Og så vide og erkende at dengang kunne jeg ikke andet – men nu er min situation anderledes og nu vil jeg noget andet.

VIL er en stor del af det at bryde en vane!!

Jeg bruger tid på at finde ord der klinger godt i mit indre om hvor godt det var for mig at bryde denne vane – jeg er MEGET omhyggelig med ikke at drage alle verdens gængse slogans ind i dette – min påstand er at røg har ingen skadelig effekt i sig selv – det er mig der gør noget der kan forårsage et eller andet (your name it)


Det er mig der skal kontrollere
Det er ikke noget der skal kontrollere mig

Når jeg tager en beslutning – ved jeg at energier fra hele det gigantiske og perfekte Univers samarbejder med mig for at min beslutning blev en realitet!!

(Af samme grund er jeg meget påpasselig og omhyggelig med HVILKE bestemmelser jeg træffer – jeg er realistisk omkring hvad jeg selv formår!!)

Jeg FORVENTER at Universet det dejligste og mægtigste ALTID vil mig det bedste!!

Tid er det krydderi der modner øjeblikket – tid er det krydderi der modner min beslutning – og jeg holder fast i min beslutning – det er det her jeg vil, måske jeg er i en situation hvor jeg må sige:”ja det er det jag vil, jeg behøver styrken til at gennemføre det”

Dermed giver jeg den videre til Universets energier.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nu er det så ikke røgens vane jeg skal bryde – jeg er i skrivende stund Xryger på tiende år ~ det er noget andet ~ når jeg slutter denne post gør jeg som noteret – ja nogle vil måske kalde det meditere!

Har jeg glemt noget – måske, men så vil jeg naturligvis vende tilbage. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice