lørdag den 3. januar 2015

Husker at livet er ikke hvad der bydes, men hvordan det livet byder TAGES

Tid er afstand imellem aktion og reaktion, tid en distance imellem årsag og effekt.

Der er mere mennesket af i dag vil putte ind i sin hverdag. Menneskets 



følelser er baseret på menneskets opfattelse af om tiden den iler eller tiden den stiller.


Der skal nås der skal sås, der skal puttes der skal pruttes, der skal vaskes der skal sjaskes, der skal vindes der skal spildes, der skal dit og der skal dat ~ der er så meget det enkelte individ påtager sig selv at skulle. 




Om jeg bruger ordet  ”SKAL”  i forbindelse med gøremål af alskens salgs – se da pålægger jeg mig en byrde – det er noget jeg skal….

Om jeg vælger ordvalget – det her gør jeg fordi jeg GERNE vil gøre det

Se så omgiver gøremål sig pludselig med helt andre energier.

For……….
Hvis det ikke er noget jeg kan omtale med gerne – hvorfor så gøre det?

Hvis………..
En påstår at….”Nå altså, der er jo vitterligt NOGET DEN BARE HELT OG ALDELES SKAL”  ~ måske så

Men……….
Hvorfor så ikke vende det i bevidstheden til noget under kategorien
Gerne



Jeg oplevede at jeg efter en tid kunne gå i gang med ditte og datte med fornyet energi ~ det der før kunne virke som noget nær meget kedelig og omtrent uoverkommelig ~ blev mere til en venlig anekdote af noget som:”og bagefter er jeg i gang med det jeg holder mest af”

Jeg bruger min mentalitet til at ændre energier i min hverdag ~ bare ved hjælp af at ændre lidt på nogle ord pisset og hisset!

For eksempel: ”jeg har KUN gode dage”

Ved at notere mig hvert smil, hver lille blomst, hver lille positive ion….
Og negligere det der måtte falde udenfor rammer og overskrifter som disse – se da var det at oplevede at ”jeg har KUN gode dage”




Kender du lover og regler i det ganske Univers så perfekt?

For eksempel loven om årsag og effekt?

Små frø jeg så, flere og større jeg høste af samme og ligeså!

Tid er afstand imellem aktion og reaktion, tid en distance imellem årsag og effekt.

Tid til tålmod og stille sig afventende i sikker taknemmelig viden over Universets formidable velafbalancerede perfekte timing.


2 kommentarer:

  1. Kan godt lide din blog <3
    Kærlige tanker herfra

    SvarSlet
  2. Mange tak Bettina ~ det luner en glæde dette at vide, tak for tanke så gode så kære og venlige, tak fra hjerte du ordene bragte, på disse jeg smagte og fandt at Bettina speciel en ener må være ~ tak at du er dig <3 du bringer glæde om dig på din vej.

    SvarSlet

Notice