tirsdag den 6. januar 2015

Jeg er………


Engang tog jeg mangt og meget for givet, ja det var vist omtrent ALT jeg tog for givet.

Jeg lærte mig en lære, desto mere jeg lærer desto mere kan ved jeg at jeg i grunden ingenting ved……

Men et er givet – jeg tager intet for givet.





Alt sker på grund af………..
Intet sker uden grund……….




Intet foregår hverken ved held eller uheld
Velsignelser og forbandelser er fatamorgana i menneskets bevidsthed ~ eller måske jeg skulle skrive ~ mangel på samme!

For hver aktion er der en reaktion – punktum

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Hvis geden skider i haven gror roserne meget bedre.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nå ja ja - det var måske ikke det allersombedsteste eksempel at prutte om.

------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg begyndte så småt at ane at det var mig der ”byggede” mig en hverdag!

Værktøjer jeg har til rådighed er mægtige.
Det jeg gør, har en betydning ~




Først flytter jeg den ene fod, så flytter jeg den anden ~ jeg bevæger mig fra punkt til punkt. Det er mere eller mindre det livet drejer sig om, jeg bevæger mig mentalt gennem hele min travetur på den gigantiske klode.

Det jeg undlader at gøre, har en betydning ~

Hvis jeg undlader at flytte henholdsvis den ene fod og så den anden - se så står jeg stille – og ih hvor vel, tak og ve, stilstand FOREFINDES IKKE!!

Tanker der tænkes, ord der lader sig ytre, enten ved tale eller på skrift……….

Alt i alt ~ det fører til det essentielle ~

Følelser!!

Så kan de lines op en efter en og rækker af lange det kan jeg ane – ingen nævn ingen glemt. Men alle kunne havne under enten hat der hedder positiv eller hat der hedder negativ.

Negativ kan så fint omformuleres til: ”destruktiv for det enkelte individ i forskellige grader”

Positiv ~ det er dem jeg ynder, det er den hat jeg ønsker at flyde i.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ord der siges, ord der tales, tænkes eller skrives.
Lyd er ganske små svingninger i lufttrykket.
Lydhastigheden er omkring 1500 m/s i vand mod 330 m/s i luft.

Mennesket består af ca. 90% vand, en nyfødt af ca. 70% vand og et voksent menneske af ca. 60% vand. 

Tænksomme tanker i det lille nu er hvad der ligger til grund for min hverdag………..

Tanke en bølge der hvirvler sig gennem vand og ben, videre ud i den klare luft så mægtig.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Alt hvad jeg gør
Alt hvad jeg sige
Alt hvad jeg tænke

Se der skaber sig følelser af mangen en mængde og endda i stor stil!!




Jeg vil fravælge at gå yderligere ind i dette område på nuværende tidspunkt ~ kun dette vil jeg videregive ~ JEG SELV ER EXTREM PÅPASSELIG MED HVAD JEG KAN GØRE FOR AT DER I MIT INDRE UNIVERS SKABES AROMAER OG DELIKATESSER I FREDFYLDT HARMONI




¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤



Beta-nivå

 

Dette er den tilstanden vi befinner oss i når vi arbeider og gjør våre daglige gjøremål. Hjernen opererer i beta-tilstand på 13 til 36 sykluser per sekund. Dette vil si at hjernen «sender» og «mottar» i bølger på 13 til 36 sykluser per sekund. Desto mer stresset og «hardttenkende» vi er, desto høyere blir beta-bølgene. Det er målt betabølger opp mot 60, men dette er uvanlig og slike høye verdier er livstruende.

Alfa-nivå

 

Alfa-tilstanden har mellom 8 til 12 sykluser per sekund. Dette er den ideelle læringstilstanden, en tilstand vi kaller for «avslappet konsentrasjon». Mange vil oppleve dette som en halvdøsig tilstand og tro at på dette nivået går konsentrasjonen og evnen til innlæring ned. Dette er ikke tilfelle. I alfa-tilstand koblesunderbevisstheten inn i læringen, noe som blant annet styrker langtidshukommelsen. Når du befinner deg i alfa-tilstand flyter informasjonen fritt mellom hjernehalvdelene, og gjennomstrømningen i «corpus colossum» er veldig mye større i denne tilstanden. Alfa-tilstand frigjør fantasi og kreativitet, og bidrar tilinspirasjon, raskere innlæring og bedre hukommelse. Når du befinner deg i alfa-tilstand er heller ikke hjernen i kontrollmodus (reptilhjernen i funksjon).
Det er ulike måter å sette seg selv i alfa-tilstand på. Avspenningsøvelser og meditasjon, ofte kombinert med ditt eget pustemønster (puste dypt og rolig med magen) er en metode. Bruk av spesielle typer musikk er en annen.

Theta-nivå

 

På theta-nivå har hjernen 4 til 7 sykluser per sekund. Dette er det tidlige stadiet av søvn, der vi er i grenseland mellom å være våken og i søvne. Hjernen arbeider her med dagens informasjon, og mange forskere mener at det er på dette stadiet hjernen sorterer, sammenligner og lagrer ny informasjon via «submodaliteter». Dette er dermed et gunstig tidspunkt for å sette din egen underbevissthet i sving med å arbeide frem kreative løsninger og vurderinger mens du selv sover. F.eks. kan du stille deg selv eller andre spørsmål som «Hva ville skje dersom …?» rett før dere avslutter dagen eller du selv går til sengs. Dette er en direkte oppfordring til underbevisstheten om å arbeide med denne problemstillingen natten igjennom, og ofte vil det komme et svar i hjernen i løpet av natten. Theta-tilstanden er dermed også en god læringstilstand, men langt vanskeligere å oppnå bevisst enn alfa-tilstanden.

Delta-nivå[


Delta-tilstanden er dyp søvn. Her arbeider hjernen mellom 0,5 til 3 sykluser per sekund.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice