mandag den 3. november 2014

Tænksomme Tanker Til Te og Tørfisk!














Tankens kraft var nævnt. Hvilket foranledigede strøelse af lidt ord her!

Og så tøver jeg lidt ~ hvordan er det nu lige det er bedst at begynde for at det danner et meningsfyldt brugbart billede!

Og vælger lidt at gøre som vanlig: hoppe ud i det med………………

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Da jeg efterhånden bliver klar over hvordan det er vi som mennesker former vore liv – blev det mig meget magtpåliggende at bryde vanen med at bruge ironi og sarkasme i min tale.

Ud fra devisen: ”Mit liv skal bygges på noget jeg mener”

Jeg har en meget indgroet hang til dette!

Vaner kan brydes, yngste søn adspurgt om hvordan er det lige at vi bryder en vane? Havde et overbærende blik til mig samt ordene: ”Det er blot at gøre det modsatte mor”

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jeg fik has på den og så var det jo lidt resten af husets tur!!!

Det begyndte med:
”Det her smager ik´ så ring´ endda”
Det skulle omformes til en vane
”Det smager godt”

Jeg ville ikke nøjes med en benægtelse af noget negativ!!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
SUK!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Tag en ide tilsæt krydderiet ”tid” og ideen tog stille og rolig form i huset!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg ved at der er nogen der vil påstå at dette er en unødvendighed!

MEN!

Vi tager lige den her på Engelsk. Den har jeg som sticky note på min PC!

------------------------------

What I think, I create
What I feel, I attract
What I imagine, I become

--------------------------------------

Jeg erfarer at mine følelser har Xtrem stor betydning for hvordan min hverdag vi forme sig.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Mine følelser dannes OGSÅ ud fra hvad er det lige jeg tillader mig selv at tænke, hvilke ord er det lige jeg tillader mig selv at udtale – smiler - ja eller hvilke ord tillader jeg mig selv at skrive!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Da det efterhånden var blevet indlemmet i huset……..

Var det næste skridt….

Mine tanker.

Mine tanker skaber …….

Jeg begyndte at tænke lidt ud over horisonten.
Jeg begyndte at lave lidt om på grammatikken.
Jeg begyndte at tænke det jeg ikke kunne se = det på den anden side af horisonten – om det begyndte jeg at sige…

DET ER.

Jeg kæder tanker sammen med ord jeg bruger – enten for mig selv, eller om der er et menneske jeg stoler på der kan sparre positiv, opløftende og være en der er med til at holde om dette eller hint – så gør jeg det.

At tænke tanker omkring noget der er fakta men stadig på den anden side af horisonten kan være svært for mig som menneske…

SÅ.

Jeg skriver en seddel, jeg skriver en linje måske på et spejl. Maler en tanke med penselstrøg eller blyantstreg – det hele kommer på den måde til at understøtte hinanden.

MEN.

Jeg tillader ikke at andre siger til mig at dette ikke eksisterer!
Så jeg holder det for mig selv!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Drømme, fantasi.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg begynder at danne mig et indre billede af hvad er det nu lige jeg gerne vil frem til.

Jeg starter med små bitte finurligheder en lille ting, finder et andet der danner harmoni dertil, sådan a la bygge med fiktive legoklodser opbygger jeg mig et stillads og styrker på et fornuftig fundament.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Når jeg når hertil er min ”det er hvad jeg vil frem til” kllappet og klar og s er det bare at


Fortsætte.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hmm hvad mangler jeg, mangler jeg noget tænker jeg lige….



Og jo min energi er jeg meget ømtålelig med hvor er det lige jeg vil bruge den – holder jeg fokus på hvad som helst andet end noget der understøtter dette – så er det jo lidt det samme som at …det kan godet hænde at det tager lidt længere tid inden……

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det er faktisk også opskriften som ægtemanden brugte da han ville stoppe med at ryge!!



1 kommentar:

Notice