onsdag den 19. november 2014

Brydekamp!





En vane er en vane en vane.

En vane, er en vane en vane?




¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Det mentale mønster, sammenflettede af vaner nogle på størrelse med tovtrækkeri, andre fine som bølgende fimrehår.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 







Det er så uhyggelig med de der vaner – uanset hvor store, hvor stærke så kan de være så usynlige at det tangerer til groteske dimensioner.

Jeg kan se dine vaner og lade mig forundre derved!
Du kan se mine vaner og lade dig forundre derved!







At bryde en vane kræver at jeg bliver bevidst om at jeg har en vane lige netop på dette eller hint område!

Det er vist omkring det der er sværest.

Resten er et spørgsmål om at bruge vilje!

Jeg vil gøre noget der er anderledes!

Jeg vil være vedholdende omkring lige netop dette!





¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Der hvor jeg holder fokus rettet kommer jeg hen!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤





Hvis jeg bruger vendingen:

”Jeg vil IKKE gøre denne vane mere (vi kan alle hver især sætte navn på en vane der enten er tilegnet eller allerede er afviklet)”


Det nytter mig ikke noget der er godt – for fokus er rettet og ikke er slettet – så det jeg egentlig ønskede at blive en brudt vane blev bare understøttet og blev styrket i sin egenskab af at være vane.





¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
”En vane er tilstand der virker som hæmsko i mit indre univers, i at jeg i hverdagen kan udfolde mine dybere værdier”
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Min lille bløde lune hjemmestrikkede bomulds sikkerhedszone er der jeg befinder mig så vel!!

Udenfor denne er der kuns kulde, hungersnød og ilde katastrofale tildragelser…. Æh ~ har du hørt vendingen: ”Overdrivelse fremmer forståelse”

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg ændrede vanen fra at sige ”Det ved jeg ikke” til ”Det må jeg vide”

Jeg ændrede vanen fra at sige ”Det kan jeg ikke” til ”Det må jeg hitte ud af hvordan jeg gør”
Jeg ændrede vanen fra at have en naturlig modvilje ved alt det der virker som en nyhed for mig ~til~ noget der ligner naturlig forståelse og velvilje.

Jeg ændrede min holdning til at kunne lide mig som jeg er.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Og så videre
Og så videre
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

En knivspids tålmodighed, vedholdenhed i særdeleshed – og en vane lader sig opløse.

Når jeg fandt noget der virkede som kunne gøre mig en gavnlighed i min hverdag – tillod jeg at favne dette som noget der er en vane af gavn!

Eksempel – brugen af ironi og sarkasme.




Jeg siger det jeg mener – ikke jeg kommer til at mene det jeg siger.
En strofe………..





Fra Lone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice