onsdag den 5. november 2014

Spiritualitet








Spiritualitet er området udenfor det enkelte menneske.

Hvordan jeg omgår og begår mig i Universet.

Kabbalah er et stykke værktøj jeg kan bruge.

Læren er at alt det der sker mig er en form for ”Guddommelig” indgriben.

Ud fra det jeg oplever i min hverdag, kan jeg i stilheden i dybet af mit indre finde hvad er lige det der foregår – hvad er min lære i dette eller hint.

Jeg lille fraktal af et menneske er her på kloden den runde for at lære en lære!
Ja!

For hver gram egoisme jeg afgiver, kan jeg indtage lige så meget ”Guddommelighed”

Min egoisme er min drivkraft til en mere Guddommelig natur.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Spiritualitet ~ er der sker noget som nogle ville vurdere som noget negativ – der er det at i stedet for at skælde og smælde og smide med brosten og kagedåser – hvordan er det at jeg agere? Er jeg lidt tænksom før jeg handler eller buser jeg ud med alt muligt ~

Det er så svært at lade det der er udtalt blive til noget der er usagt!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det er ikke bare mit møde med andet menneske, det er møde med alt. Hvordan er det lige jeg behandler dyr jeg omgiver mig med? Planter?

Hvordan reagerede jeg den dag bilen punkterede?

Nå ja, det er rigtig.  Det var den dag jeg havde en masse tanker om at ville opsøge en dame med vanskeligheder af ……………..
Ja en halv time tanke strejf omkring dette, jeg vil ikke kommentere hvilke vanskeligheder pågældende kvinde havde af genvordigheder, jeg var ikke et øjeblik i tvivl – dette var ikke min opgave.
Og der var atter ro på!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice