tirsdag den 19. august 2014

Hånden på hjertet!


I dag har jeg tænkt lidt over hvordan er det lige jeg bruger loven i min dagligdag. Ved det at før jeg blev bekendt med hvordan det hang sammen, var mit tankemønster lidt anderledes end det er i dag.


På mit skrivebord har jeg op til ih så mange dejlige sticky notes
Det er bevingede kloge ord jeg har grebet i forbifarten under overskriften: ”Alt godt fra skrivebordet”
Her er en af dem.


What I think, I create
What I feel, I attract
What I imagine, I become


Her er den med Danske facetter og gradationer!

Det jeg tænker, det skaber jeg
Det jeg føler, det tiltrækker jeg
Det jeg forestiller mig, det er hvad jeg bliver


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Alt det jeg siger
alt det jeg gør
det er tanken der lægger fundamentet i alt, jeg gør intet uden at involvere tagetagen!!


Alt det jeg siger, alt det jeg gør det skaber følelser af en eller anden nuance i mit indre univers.


Det giver så lige anledning til at vi genopfrisker hvad var det nu der var omkring det der med følelser…….

Det jeg føler det er hvad jeg tiltrækker mig
ALT DET JEG FØLER. er hvad jeg som magnet tiltrækker mig
Alt det jeg sender ud i Universet det reflekteres tilbage til mig.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det har jeg med mig i baghovedet i min hverdag.


Konstant Lige Som I Altid!

Til hverdag arbejder jeg i hjemmeplejen i et demens afsnit med 10 beboere.
Det er et klientel der favner stort set alle kategorier i plejen.


Yo – så er det vist på tide at inddrage en anden klog note folkens!


A warrior does what he loves because he loves what he does.


En kriger gør det han elsker, fordi han elsker det han gør!

Jeg gør det jeg elsker, jeg bearbejder alt det jeg gør så jeg har harmoni i mit indre univers – så jeg også kan vende den og sige – FORDI jeg elsker det jeg gør.


Jeg tiltrækker mig de signaler fra Universet som jeg udsender

Helt sikkert – jeg elsker mit arbejde!!



Jeg kan have indflydelse på mine følelser via de tanker jeg vælger at tænke.
Jeg kan have indflydelse på mine følelser via de tanker jeg fravælger at tænke.


Jeg er selv bestemmende over hvad jeg ønsker at se
Jeg er selv bestemmende over hvad jeg ønsker at høre

Jeg er selv bestemmende over hvad der derved bliver en del af mig


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Ved hjælp af at kende Universets love, kan jeg reflektere og handle ud fra hvad mig tykkes er bedst.


Jeg begynder at tage stilling til min egen situation
Jeg begynder at tage hånd om den situation jeg er i


Første skridt er at jeg erkender at det er netop mig der har bragt mig i netop den situation jeg er i på nuværende tidspunkt








Erkendelse og selverkendelse er to ord der er nøddeknækkere værdige!

Men en nødvendighed for mig.

Hvis jeg vil videre – og det vil jeg

4 kommentarer:

  1. Er du bevidst om præcist, hvad det er du skal selv-erkende?
    ;-)

    SvarSlet
  2. Ih du allersom styrtenes !! jeg er så vant til at der ikke er nogen der har kommentar her at din blev totalt overset – indtil nu altså!

    ”Er du bevidst om præcist, hvad det er du skal selv-erkende?” spørger du. Hertil kan jeg kun svare: ”Ja”

    Vi kan lidt sammenligne selverkendelse med klodens vand. Der er så meget der skal kendes, store oceaner, floder, elve, vandløb og ganske små pytter.

    Som menneske kan jeg ikke erkende alle minde indre små og store erkendelser på en gang ~ tid er det krydderi der åbner alle sluser.

    Jeg bestemmer ikke selv hvor er det lige jeg vil træde vande. Jeg har valgt at leve min hverdag på kabbalaens præmisser.

    Det vil sige alt det jeg møder i min hverdag er noget jeg bør vurdere på og bruge på selverkendelse. Så der hvor selverkendelsen træder i kraft er der min hverdag bringer mig hen.

    Nu er det så at vi er flere der er lidt mere tykhudet end andre – det er os der må have flere hints af samme skuffe før en finder ud at ”hør hov her er en justering at justere”

    Kabbalah lære mig at alt det der sker er bud fra ~lad os bare sig Gud ~ et svar et menneske giver mig, en cykel der punkterer, et grydelåg der danser cancan ~ hvad som helst når som helst. Alt bør jeg notere mig og intet bør jeg overhøre - men tage til efterretning og jeg dykker ind i stilhedens dyb for at vide hvor der er behov for at jeg bør være agtpågivende og opmærksom.

    Jeg er bevidst om at jeg skal erkende den jeg er uanset hvor grum en karakter jeg der i dybet måtte finde ~ da må jeg erkende at den der det er vitterlig mig.

    På et tidspunkt kom Hitler til at ligne en helgen da jeg sammenlignede karakter! Ya Kabbalah er grum og ganske aldeles ubøjelig stadig og altid den samme – menneske af lidenhed er udelukkende det eneste sted jeg ved erkendelse og ~smiler~ ”rengøring af indre univers” – kan ændre noget i Universet.

    SvarSlet
  3. Hej Lone
    Spiritualitet kan jo også deles gennem en blog.
    Og jeg synes din fine blog har fortjent nogle reaktioner.
    At blive bevidst, som menneske både personlig, som spirituelt er nødvendigt for, at blive færdig med menneske-linien, men også for, at vi kan hjælpe hinanden videre uanset vores tro.
    For mig er religion menneskets fortolkning af det vi kan kalde for skaberkraften(livsenergien) eller hvad man ellers vil kalde det.
    Tak for dit nuancerede svar.
    ;-)

    SvarSlet

  4. Mange tak Lars, det var venligt af dig at skrive :) og det kunne også være rigtig dejlig med nogen respons, men jeg har blogget så meget og nærmest vænnet mig til at – det måske bare skulle være sådan.


    Kabbalah er faktisk ikke en religion, men mere en videnskab. Det er kortlægning af alle energierne i Universet – de er fakta uanset hvilke religioner vi ellers ønsker at koble på vore hverdage.

    Lovene i Universet ~ de er omtalt på denne blog, det er disse love som Kabbalah forholder sig til.

    Har jeg ret i at antage at du deler mennesket op – du skriver:” At blive bevidst, som menneske både personlig, som spirituelt”


    Her lærer Kabbalah mig at mennesket er en krop til transport af sjæl – der er ingen deling.


    Tak :)

    SvarSlet

Notice