torsdag den 14. maj 2015

Hvad er Kabbalah, sådan lidt kort deklareret?



Og ikke mindst, hvad er lige Kabbalah kan bruges, og når!

Ein Sof – evigheden – kilden til alt liv – lyset ….er!!

Måske du selv foretrækker at bruge betegnelsen: ”Gud”

Alt er af lyset – energi om du vil. ALT OG ALLE. Lyset trak sig tilbage, og lavede plads til en sjæl – det er der mennesket kommer ind i billedet!

Vi blev til som en sjæl, og var modtagere. Vi ønskede at blive giver som lyset (Gud) – det er så her vi kommer ind på det vi i dag ynder at kalde ”The Big Bang” plus og minus slog gnister da minus havde en higen efter at ville blive plus.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ud fra dette ~ oplever jeg alt det der sker, alt det jeg ser, opfanger om du vil ~ og formulerer ind i det spirituelle rum.

Alt det et menneske siger til mig er meddelelser fra kilden til alt liv (Gud)

Alt der sker, er altid positiv og altid et kærligt budskab.
Alt der sker jeg studser lidt over, kan jeg så passende dykke ind i mig selv for at lytte efter i det stille dyb, hvad var lige meddelelsen i dette eller hint.

Alt det jeg siger
Alt det jeg gør
Er til kilden til alt lys

Om jeg er høflig, om jeg er skældende og smældende, om jeg betræder med ømhed eller sparker med hån ~ hvordan er det lige jeg varetager et dyrs interesse på min vej, hvordan er det lige at skalter og valter med naturen – Kabbalah fortæller at alt er et.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

ALT det jeg higer efter i hjerte, det sker. 

!!

Om, jeg bliver en stoppe klods for lyset er det meget ufordelagtig for mig menneske ~ husk på vi er alle af sjælen der ville være GIVERE – en Kabbalah studerende vil gerne lave alt om til at det lys der modtages er for at gøre kilden til alt liv en glæde.

!!

Kabbalah er mit liv så at sige. Er der noget jeg noterer mig, måske er der noget der bringer en uro med sig af en eller anden art! Da ved jeg at roden i det jeg har bemærket et sted ude i det ganske Univers, det kan være naboen, elle en bemærkning hørt i bussen –

Er dette noget der giver mig anledning til noget jeg ikke bryder mig om – da ved jeg at der kun er et at gøre – ændre mig, ændre min bevidsthed omkring lige dette punkt.

I første omgang er det vigtig at huske – jeg har bemærket ”dette” – jeg bryder ikke om det ”det menneske gjorde” og jeg erkender at dette/denne foranledning er noget jeg kan sætte lighedstegn med ind i mit indre univers.

Derefter beslutter jeg at lige på dette punkt vil jeg gøre mig en ændring fremover. Meget vel vidende at det kan tage lidt tid, det kan være at der bliver lidt: hovsa, ups, smiler, nogle ville kalde det et liden tilbagefald.

Jeg er meget varsom med at tage beslutninger!

Det ganske kolossale Univers samarbejder for at det jeg beslutter kommer til at være en realitet.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤
JEG ER MEGET PÅPASSELIG MED AT……
¤¤¤¤¤¤¤¤¤  

Fremover bliver det ikke tænkt eller nævnt som om det er en realitet!

Men jeg begynder at tænke at – ændringen jeg ønsker mig er – nu realitet!

Om jeg kan bruge ”Jeg er” i forbindelse hermed så gør jeg dette.

Jeg er…og lader ændringen efterfølge.

Jeg overvejer om det jeg gerne ser ændret er en vane.
Om jeg finder at dette er fakta.  Så ved jeg på forhånd at, det jeg har gjort til en vane er noget der begrænser mig – jeg vil udvide det der er mig med at tillægge mig den modsatte vane faktisk.
Hmm jeg var ryger – det at ryge var før noget jeg formodede at jeg virkelig var nødt til – den vane var en del af mig, jeg tillod at cigaretter skulle være bestemmende over mig, hvad jeg brugte penge til, hvornår jeg røg og ikke mindst, jeg tillod at det var cigaretterne der bestemte hvilket humør jeg var i.

Kan du følge mig i cirkel tænkeri ~ smiler.

Jeg ville aflægge mig en vane der begrænsede mig, og tillægge mig en vane der gav mig ~ frihed.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg har ikke helt nemt ved at fremhæve et eksempel hvor jeg har ændret mig – det ville være langt nemmere om DU henvendte dig, og spurgte om noget DU gerne ville ændre.

Hvordan er det lige du bryder en vane? Dette spurgte jeg den yngste søn om på et tidspunkt.

Han lånte mig et af sine meget underfundige, langsomme dejlig blikke…

”mor, du gør bare det modsatte”

Det råd, vil jeg gerne videregive til dig ~ om du vil bryde dig en vane, da gå dit og gøre noget dat i stedet!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg gør altid om med mig selv:
Jeg kan
Jeg vil
Jeg er

Og jeg holder ved.





Ya for resten, jeg bruger de stille dybder i meditation for at finde om der er noget jeg har overset der kan være mig til en behjælpelighed for at jeg når det ønskede punkt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice