lørdag den 23. maj 2015

Boldly Balance Bold




Husets første introduktion til store omvæltninger

 ~ var ~

da jeg begyndte at ane hvad er det nu lige menneskets liv tilrettelægger sig var at ”ih hvor vel, her må vi vist fare med lempe og sensitive fløjlshandsker”


…og jeg fandt en bold!!





Og vi kastede til hinanden først med:

Brug et positiv ord samtidig.

Lidt senere med:

Spørg om noget godt.
Svar med et positiv svar på eventuelle spørgsmål.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Om jeg vil noget der er anderledes der jeg er ~ da må jeg gøre mig en anderledeshed i

Tanke, sind og gerning.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Tør jeg turde?
Tør jeg at lade være?

Det var så svært at forstå at jeg menneske er den der skaber mit eget liv.

Små bitte bidder af forståelse for at jeg kan altså ikke bruge det dramatiske ord ”skyld” kom for dagens lys. Hverken skyld imod mig selv, eller mod noget som helst andet i det ganske Univers!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Selverkendelse er et musterligt værktøj at mestre sig.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Men hvordan er det nu lige, vil jeg i grunden virkelig vide en disse omkring hvad og hvilke kvaliteter, er det nu lige jeg som menneske reelt indeholder!

Det er så glorificerende at pudse lidt på fjerene og pege lidt fingre efter noget der er et andet sted end ~ jeg!

Jeg noterede mig at jeg ændrede mit fokus fra hvad andre gjorde, tænkte og sagde – til i stedet for at finde ud af: hvad er det nu lige jeg selv står for.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Og så var det at jeg ville ændre verdenssituationen i eget hjem!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Og erkendte da jeg havde den tanke første gang, at det var nu nok bedst at flytte en millimeter af gang – mange bække små, gør en stor å!

Og nu, en tid senere er huset totalt drejet sig en knap, på mangt og meget, ændring af vane mig her og vane mig der, lidt justering ved en tanke i næ og ny og så fremdeles.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jeg brugte meget tid på at vurdere, hvad er det nu lige der er brug for her, hvad er det nu lige der er det næste skridt.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hele tiden var det noget hos en, noget andet hos den næste ~ samtidig at jeg arbejdede med ændringer der hvor jeg selv var.

I du allerstyrtenes, er det noget at sige til at kollegaer af og til så lidt skeløjet til mig!! Stort smil! Jeg ændrede mit tankemønster i sidevind.

Mit mål var altid noget der er langt bedre end det modsatte. Jeg bruger altid ord der er positive og undlader ord der på nogen som helst måde kan være døråbner for noget i min dag der kan være noget som helst andet end ~ positiv!
I dag, i skrivende stund, langt senere end boldens trillende ordkløveri, ser jeg en søn jeg fik lov til at bære under hjertet, der er langt gladere end før, jeg ser mennesket jeg har fået lov til at blive gift med som værende en langt gladere mand end før….

Glæden til livet er bevaringsværdig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice