søndag den 21. juli 2013

Adam & Madam

                 
Menneske, menneske du lille menneske hvad er du hvad er du da for en størrelse – altså dybest set hvad er det nu at du reelt er?

Skaberen Skabte en Skabelse – hvoraf jeg en - er en sjæl der nådefuldt er blevet tildelt et etui – det plejer vi vist at kalde en krop. En samling af celler der samarbejder for at overleve.

Et kongerige af viden
Indtryk der er absorberet gennem filtre!

Sansende sanser af fem – lyttes en lyd der skal, lyset at se er et gode af format, snuse sig frem til aromaer der kildrer, smage på dagen som en helhed, føle livet gennem det hele areal af celler og hud.


Et kar, et kar det danske bud er kar


Rom 9:21 Eller har Pottemageren ikke Rådighed over Leret til af den samme Masse at gøre et Kar til Ære, et andet til Vanære?

kar, til hvilket som helst formål der måtte behage Skaberen

Pro 27:17 Jern skærpes med Jern, det ene Menneske skærper det andet.

Kar alle til hobe – kar med et kongerige af viden – viden der er gelejdet igennem sanserne – ingen menneske af lidenhed vides hvordan det hele ser ud uden filter.

Hvad kommer et kar til at indeholde?

Det jeg ser
Det jeg hører
Det jeg dufter til
Det jeg smager på
Det jeg berører


¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hvad tillader jeg mig selv at indeholde
Hvad tillader jeg mig selv at være en del af mig
Hvad ønsker jeg at vælge fra
Hvordan har jeg mulighed for at vælge

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg lille menneske vandrende på den verdensomspændende globe så stor og så rund – er en magnet

Det jeg fokuserer det drager jeg til mig

Har jeg et spørgsmål – jeg fokusere herom

Viden drysser fra fjern og nær – links, en linje in en chat en frase hørt i supermarkedet, ya mulighederne er mangfoldige.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤  

På kloden vi vandrer, en lære der er givet. Som sandkorn rullende på stranden, hver gang vi bumper ind i hinanden er der en lære at drage.

Jorden, universets universitet for mennesket at tilegne sig viden.


Noget der sker, intet er tilfældig, alt er mikrometer nøjagtig særdeles perfekt tilrettelagt. En viden jeg har behov for at tilegne mig – og mennesker vil blive ledt til mig for at jeg kan tilegne mig netop dette eller hint.


Er det mig en forstokkelse og ikke forstået – da er læren en anelse anderledes, sådan i kategori den samme, og det vil fortsætte indtil jeg bliver så træt af dette at et lys sig åbenbarer og jeg indser min lære – og er parat til at gå videre.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤  

Hvad er du hvad er jeg hvem er vi ;) Adam and Madam såmænd
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice