onsdag den 10. juli 2013

Et ord en tanke værdig



Livets vej kan en sammenligne lidt med en bevægelse af armen
En retning det går hey ho hey ho

Tankeløse stræde betræde dage griber om natten for at drage dagen den næste – smuldrende sekunder blæser væk i vinden – og før en ser sig om endsige når at tænke – pludselig en dag det gik så vidt at en havde et ønske om en anderledes drejning.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Et nyt ord
En ny sætning
Bryde en vane
Gøre sig en ny vane

Se lidt på hvad er det nu der lige passer bedst i min situation.

Jeg gør ikke særlig meget ud af at skjule at jeg på et tidspunkt valgte at leve Bibel – sådan efter bedste evne altså!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 Vær opmærksom på dine tanker.
De kan blive til ord

Vær opmærksom på dine ord.
De kan blive til handling.


Vær opmærksom på dine handlinger.
De kan blive til vaner.

Vær opmærksom på dine vaner.
De former din karakter.

 
Vær opmærksom på din karakter.
Din karakter bliver din skæbne

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
En bold af de bløde, runde former af gel typen fra sommerland blev fundet – regler så klare og åbenbare

Når du får bolden så:

Sig et positivt ord
Eller
Stil et positiv spørgsmål
Eller
Svar med en positiv vending
Eller - blot
En positiv sætning

Tiden er det krydderi der modner øjeblikket!

En rum af tid spadserede omkring urskiven – og smilet i hjerte blev en del af hverdagen

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤  
Jeg skriver af og til noget
Jeg skriver altid i en nuance ud i den grønne skala
Jeg vælger ALTID en positiv tilgang til tingenes tilstand

Kurven blev vendt : )
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Et positivt ord har positiv effekt på individet – høres der et positivt ord – aktivere den positive tanke

Ved du at en tanke er en energibølge der af hjernen udsendes?
Ved du hvor stor procentdel af mennesket der er vand?
Ved du om lyd rejser hurtigst gennem luft eller vand?
Ved du hvor nemt et menneske ubevidst tilegner sig et tankemønster?
Ved du hvor vanskelig et menneske har ved at byde vaner?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice