fredag den 12. juli 2013

Ord omkring………


Allone er Hebræisk og betyder mægtig træ

Lone er fra Magdalone der er fra Magdalene der betyder tårn

Kannaph se det har sine rødder i dybet af min favorit bog

Navnes betydning er ikke noget der i dagens Danmark bliver tillagt så stor betydning

Men navn er en egenskab en kontur til sjælen så at sige – en gave individet kan få gavn af livet igennem

Jeg havde en oplevelse – nogen ville kalde det en spirituel oplevelse

Jeg afgav et løfte omkring ærlighed

Nemt at være ærlig overfor min Skaber fandt jeg, nemt at være ærlig overfor mine medmennesker– det er en del af min opdragelse

Men katastrofal erkendelse – jeg var fra vugge belært om at gebærde mig som forventet of vanlig ikke nikke nej ingen dikkedarer – klippe og klokke klar så fast en forankring der –

Ved du før et menneske kan udvise ærlighed ud i den ganske verden ud til det menneske jeg møder ud i det ganske univers til den Skabende Skaber med kraft mig oppebærer

Ærlighed så er en også nødt til at erkende sandhed

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den spirituelle oplevelse var af en karakter der gjorde et indtryk af så stor et format at – smiler – jeg kunne kun

Gøre noget

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jeg er opvokset i et hjem uden en decideret tilknytning til kirke men stadig i et kristent land – hvad så end dette må betyde – jeg sprang i den dejlige Bibel.

Læste og læste og læste……….søgte en kirke fandt ikke så meget af det jeg læste prøvede lidt i de forskellige i området – henvendte mig til den lokale præst med et blad om en enlig far der havde små penge at kunne gøre godt med.

Denne mand fortalte at den Danske folkekirke ikke havde mulighed for at kunne gøre noget i så henseende.

Jeg meldte mig ud af folkekirken

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Internettet kom i karambolage med mig – jeg blev bekendt med chat rum af kristen karakter var der omkring den ganske verden en der hjalp mig meget gav mig et råd som jeg fulgte: ”undlad at gå i kirke Lone” skal lige siges i dag henviser selvsamme person sig ind under de kristne faner at bære.

Jeg blev her bekendt med mennesker der fandt at foretrække de Messianske faner. Et meget klogt menneske lærte mig at stille spørgsmål til Bibel – og finde Bibels svar til samme.

Formodningernes var på vej til retræte i min verden

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sådan lidt mentalt havde jeg nogle bryderier med ..........

Den Kristne verden havde et syn på den korsfæstede de kalder Jesus

Den Messianske verden finder at denne person med stort set samme syn hedder Yeshua – hvilket måske er fair nok ved det at det er en Hebræisk kvinde der føder et barn i Israel

Men den Jødiske del af verdenssamfundet ville ikke rigtig godtage nogen af delene

Jeg var nødt til at finde ud af dette
Og skøjtede ind i

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kabbalah

Der er at finde alle svar på hjernens hinde så grå en grimasse

Kabbalah er mest af alt en videnskab – Torah – de fem Mose bøger er ligeledes en Kabbalistisk bog. Her er der at finde at alt det der er skrevet i nyere tid – altså efter den famøse korsfæstelse - det er alt sammen at finde i de Kabbalistiske bøger.

Abraham var kabbalist

Og det den kristne verden finder er en foranderlighed i den nyere del af Bibel – smiler – jeg er i øjeblikket ved at sammenføje og sammenligne lidt omkring dette – ohlala den ganske verden vil virkelig ikke blive særlig glade !!

Alle religioner har rødder i Kabbalah – her kan jeg også lære hvorfor religioner i det hele taget bliver tilladt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice