onsdag den 17. december 2014

Et lyn, en tanke



Jeg kom hos en dame i dag….

Lad os kalde den dame for Dora.
Smiler damen den dejlige Dora.

Hun er altid et meget venligt menneske at komme hos.

I dag var samtalen jul. Det er vist ikke så mærkeligt – det er sådan lidt op over og alt muligt.

Hun ville skrive det sidste jule kort i dag fortæller hun.
Samtidig fortæller hun mig at hun ikke rigtig ved hvad det er hun skal skrive.

Hun fortæller mig om et ungt menneske der bor i et land der ikke er Danmark. Der var 6 børn – lidt omkring forskellige ægteskaber, lidt omkring en far der havde bidraget med – så vidt hun erindrede – de to af dem. Disse var hun så ikke mor til. Men alle børnene var af den lille og yngste kaliber.

Denne mor var ikke mere.

Nu er alle disse børn – ja og så i denne tid. Og så i det land!

Hvordan skal det dog gå?

Jeg så meget bekymrede øjne.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Uanset hvad hvem tror og ikke tror omkring engle….
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jeg sagde til Dora:
”Nu skal du huske på en ting ~ livet finder en vej. Om hvert barn er der en lille engel”

Hun så på mig med store øjne. Og spørger mig:

”Tror du det?” jeg ser Dora fast øjnene og svarer ”Ja”

Dora nikker meget bestemt og siger i et lige så bestemt tonefald ”Ja så gør jeg også”

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Uanset hvad hverken dejlige Dora eller de moderløse børn kan nyde godt af at en går og har bekymringer og negative tanker omkring situationen.

Da jeg skulle gå bad jeg Dora:

”Lad os begge bruge dagene til at sende børnene her en venlig tanke”

Dora fandt at det var en glimrende ide, og var betydelig mere rolig omkring situationen end da jeg andkom.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ord er energi.
Tanker er energi.
Lad os bruge de muligheder vi er givet bedst mulig ~ for dig og for mig og alle hver især!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice