fredag den 6. marts 2015

Det stationære menneske, den rejsende sjæl!



Jeg nupper en lomme i tid og sted, jeg afgrænser den, værner den, og bruger den så fin til at drage ind i dybet af mit indre. En rejse i rum og tid så stationær og forblivende og dog så vederkvægende opløftende, ja jeg ville endog sige livgivende.

Det er på disse rejser jeg fravælger, sorterer og smider ud med rund hånd det jeg ikke kan bruge, jeg har et ønsker om at der må være plads til noget – nyt, noget mere, noget bedre.

Det er ligeledes der jeg der bliver mere og mere bevidst om vigtigheden af hvor er det lige mit fokus er i hverdagen. Bruger jeg min energi der hvor det gør bedst, eller er der behov for en justering.

Universet er energi. Universet er energisk energi, alt er i en konstant bevægende foranderlighed.




!!Det kan jeg som menneske ikke ændre!!

MEN jeg kan lære mig omkring hvordan er det loven i det perfekte Univers fungerer. Den fungerer ALTID og er ligeledes ALTID den samme.

Så det det jeg finder så skide attraktivt ~ er HVORDAN er det lige jeg gebærder mig lille menneske for at ~ surfe mig ind i noget der vedvarende er godt, bedre og endnu bedre, ja kunne fristes til at opmåle den grammatiske vending ”bedst”

¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Det er så undrende at opleve mennesker der har en meget stor ulyst til at ville vide viden.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ja og jeg når kuns lige at tænke tanken, og jeg ved jo at den knagerække har jeg selv påklædt mig engang, ja få øjeblikke siden faktisk.

Og min erfaring fra dengang og til her……ja lad mig nu lige slippe af sted med ordne ”Jeg husker hvor stivnakket stædighed jeg selv har været”

¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Og så er det at jeg drager på tankestrjef, hvad er nu lige der ligger til grund for denne af det enkelte menneskes trang til ikke at ville vide, ikke at ville være den ansvarshavende

En ide – vane, vane, vane, at ændre en vane til en ny vane at gøre en ommer er altså os vanedyr totalt imod! Og det at skulle revurdere ens totale tankemønster og filtrere det gennem en si og sortere det ubrugelige – ja det er så stort set alt - og så smide det ud til en sidespring.

Nå ja, så er der jo også en anden måde at klarlægge det på:

Gud versus Fanden

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Af natur er vi refleksende dualiteter der flexer imellem…..


Jeg er en sjæl med en menneskelig oplevelse og kan ved at gøre mig valg i hverdagen ~ smiler ~ gøre en forfinelse eller en forsprøjtelse af mit indre jeg. Ih jeg elsker at jonglere med ord!


Gud versus Fanden ~ mit indre er en kamp imellem at ville et trin op den spirituelle Guddommelige stige, eller lytte til hvad modstanderen Fanden kan traktere af yndigheder for at lokke mig til at blive endda mindre Guddommelig end i forvejen!



Jeg tilstår gerne, jeg er yderst sensitiv omkring hvad jeg tillader at blive en delenergi af mig-energien her. Jeg er ikke kommet så langt for at sætte en millimeter overstyr

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Smiler, så kunne du måske spørge hvorfor den påsigpasslighed – yo såmænd, jeg er rejst ud af TOTALT KAOTISK RAGNAROK – og - så er det at en virkelig lærer at værdsætte fredfyldt indre balance.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ud over at jeg forsøger at være meget opmærksom på de signaler der udsendes der jeg kommer rundt, så har jeg fået lov til at tilegne mig vane i at det falder mig naturligt ~ ikke bare det at vælge positive vendinger, men også at se cirkler i det der kunne forekomme mindre attraktivt – og så verbalisere denne i en mere positiv nuance.

Jeg er ikke helt klar over hvor vellykket jeg fik dette forklaret ~ MEN ~ stort smil, du er meget velkommen til at spørge ind til dette senere.




Tænksomme tanker, vibrerende under manke ~ der i lommen i den afgrænsede tid på et sted, du livgivende klenodie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice