søndag den 24. april 2016

Livet er en detalje


Livet er en detalje værdig

Et smil, et nik, et kram, eller blot et lille venligt ord

Det er så lidt der skal til

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤




¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Et menneske kan gå hvor en føler en bare lige kan nå tåspids med næsen oven vande


Det er så lidt der skal til for at en forbipasserende lader falde en bemærkning, måske var det lige netop det ord der skabte bølgeskvulp, der lige netop bare var for meget.


Det er så lidt der skal til, det lille ord og såre lidt bemærke ~ venlighed ~ er det der skal til, venlighed heler på din vej, både i den der giver venlige helende dønninger, og så sandelig i modtager af venlige vendinger.  


Det er så lidt der skal til, for dig der har det svært, jeg ved det, og intet jeg kan gøre derved, jo, når jeg møder dig, da kan jeg lytte med kærlighedens ører og svare med noter ud i venlighedens vendinger.


Det er så lidt der skal til, ingen forstår et andet menneskes situation, alt er imellem Kilden til alt liv og så det enkelte menneske. Jeg behøver heller ikke aldrig at forstå din situation, som du ej heller behøver at forstå min.


Dog alle er vi i samme båd, nok behøver vi ikke at forstå, blot forsøge at være venlig når behov herfor er, og vigtigst, at lade viden oparbejdet være til gavn der hvor den er ønsket, for der gør den en gavnlig effekt ~ spørgsmålet er indgangsdøren hertil.


Det er så lidt der skal til, til tider, er tavshed en nødvendighed, i så tilfælde er tavsheden den helende faktor, og se på afstand er det at bemærke, mennesket der før var ved at drukne i bekymringens strabadser, fik luft og mere rum, det var at se, bekymringen lod sig dale.


Det er så lidt der skal til, et ord der lod sig falde i tankeløse tendenser, dog det skal du vide, det er aldrig nogen der kan ane, hvad der kan give anledning til moro eller beklemmelse, dog et en kan gøre, kan jeg mon atter lade henvise hertil ~ forstående venlighed overfor den du møder på din vej.


Det er så lidt der skal til, en tåre kan trille ved tanken om hvor lidt i grunden det kunne være. Dog lad ikke ej den lille der lader sig trille være andet end en kærlighedserklæring til livet ~ og en viden om at den er en brod af bølger der heler, der de måtte sig bære.


Det er så lidt der skal til, en tanke der heler, en tanke der hviler i en forstående sfære, en tanke der rummer Universets kærlighed til alle. Universet kan rumme mig, Universet kan rumme dig, lad se til at både du og jeg kan rumme hinanden.





Det er så lidt der skal til, Jeg skriver ord ud i de grønne facetter, jeg skriver med åbne sanser, jeg skriver med håb, jeg skriver i tilgivende vendinger, jeg skriver med en viden om at det er det der skal til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Notice